Kodėl Jūsų reklama niekam neįdomi?

Baigėsi tie laikai, kuomet norint parduoti muilą užtekdavo nurodyti, kad jis skaniausiai kvepia. Nebepakanka vien pasakymo – pirk.

Kelis pastaruosius metus, kuomet prekių ir paslaugų yra daugiau, negu iš esmės gali kam nors reikėti, vienintelis būdas, kad klientas ir toliau būtų klientu, yra komunikacija su juo.

Komunikacija (lot. communicatio – pranešimas) Tarptautinių Žodžių Žodyne apibrėžiamas kaip žodis, reiškiantis susisiekimą, ryšius bei bendravimą, keitimąsi patyrimu, mintimis, išgyvenimais.  

Žmogus, kaip komunikabilios prigimties asmenybė, nori būti išgirstas ir išklausytas. Socialiniuose tinkluose žmonės reiškia nuomonę apie viską: maistą, lankytinas vietas, politinius įvykius ar tiesiog ginčijasi vieni su kitais todėl, kad tai smagu. Dažnu atveju komentuoja ir reiškia nuomonę apie tai, ko visiškai neišmano ar net nežino kas tai yra.

Ir verslas tai sėkmingai gali pajungti savo reikmėms. Gaila, kad dažnu atveju tai vis dar pamirštama ir toliau naudojamasi senaisiais ir pripažinkime – pasenusiais reklamos kanalais bei senąja televizinės reklamos struktūra. Anksčiau vienas populiariausių reklamos sklaidos kanalų buvo televizija – ta vieta, kurioje žmogus negali pasirinkti, kokį turinį nori matyti. Per penkias minutes gali pamatyti skalbimo miltelių, prabangaus automobilio ar vaikiškų sauskelnių reklamas. Tas reklamas, kurios dažniausiai pasiekia ne tą auditoriją į kurią buvo orientuotos. Ta reklama, kurią pažiūrėjus vos dvi sekundes supranti, kad dabar tau bus bandoma kažką parduoti.

Pardavinėti nereiškia brukti, tai reiškia užmegzti santykį su klientu, leisti jam pasireikšti ir visuomet išklausyti. Štai kodėl kompanijos labai dažnai naudoja „Atsiųskite mums savo nuomonę“ arba „Mums rūpi jūsų nuomonė“.

Dar vienas būdas užmegzti santykį – sukurti vertę. Niekas nenori matyti reklamos. Ji – kaip tie nemėgstami elektroniniai laiškai, kuriuos nuolat gauname – spam’as, kuris visuomet ateina pačiu netinkamiausiu metu ir paklausia “Ką tu? Paskaityk apie šį neįtikėtiną pasiūlymą! Dabar!”. Tokio tipo spam’ą mes galime blokuoti, atsisakyti prenumeratų arba tiesiog leisti, kad jis kauptųsi pašto dėžutėje po užrašu – Spam. Niekas nenori žiūrėti į dalykus, kurie jiems visiškai neaktualūs. Vienas iš geriausių būdų tai pakeisti, tai nustoti reklamuoti, o vietoje to pradėti kurti vertę.

VIDEO KOMUNIKACIJA

Vienas geriausių pavyzdžių – kompanija “X”, kuri norėjo vaizdo klipo socialiniams tinklams, reklamuojančio jų produkciją. Nors užsakovas jau turėjo įsivaizdavimą kaip tai atrodys, tačiau diskutuojant jiems buvo pateikti argumentai, kodėl tiesioginė reklama socialiniuose tinkluose neveikia ir vietoje tradicinės video reklamos struktūros buvo pasiulyta sukurti klipą, kuris būtų naudingas tiksliniam vartotojui, atsižvelgiant į tikslinės auditorijos poreikius. Jei kompanija nori klipe parodyti savo patikimumą, istoriją ar koks šaunus kolektyvas pas jį dirba – tai neveiks, nes įmonėms tik jos pačios ir yra įdomios. Labai dažnu atveju kompanijos net nemąsto, kas įdomu jų būsimam žiūrovui, ar tai, su kuo jis gali susitapatinti žiūrėdamas reklamą.

Išnagrinėjus visus duomenis buvo nuspręsta, kad produktą, kuris iš esmės neturi jokių sąsajų su sportu, galima pateikti per instrukcinį sporto video, tam, kad video turinys būtų įdomus žiūrovams. Kai tik apsibrėžėme tai, iš karto pasidarė aišku, kad tuomet turėtume pritaikyti ir visus kinematografinius sprendinius – apšvietimą, filmavimo rakursus. Kaip turėtų būti montuojama, kad tai žiūrėtųsi kaip gražus ir užburiantis filmo intro, kuriame įmonės logotipas ir reklamuojami produktai parodomi pabaigoje, lyg tarp kitko.  Toks pateikimas veikia, nes tai atrodo kaip video turinys, o ne reklama.

Štai kaip tai atrodė skaičiais:* per pirmas dvi savaites buvo virš 18 tūks. peržiūrų. Iš jų –  iki 30 s. peržiūrėjo daugiau kaip 60%, o visą reklamą peržiūrėjo daugiau kaip 55%. Šiuo video buvo pasiektas 30% geresnis rezultatas, nei pasirinkto socialinio tinklo vidurkis. 90% atvejų, net kai reklama trunka iki 10 s., jei ji konstruota pagal senąjį modelį, ją iškart išjungs arba tiesiog praskipins.

Ir tai tik įrodo, kad pati reklama iš esmės keičiasi, svarbiausia sukurti papildomą vertę, išmokti kurti santykį su klientu ir į jį įsiklausyti. O tuomet ir nebereikės brukamai pardavinėti.

 

*Jei norite pamatyti daugiau skaičių ir apie tai su mumis padiskutuoti, susisiekite 😉

SUSISIEKTI

Komentarai