Efektyvus šaltų laiškų rašymas

Šaltų laiškų rašymas gali būti rizikingas. Jie gali nepasiekti reikiamo gavėjo, paklysti tarp šiukšlių, arba būti ištrinti nė neatidaryti. Ir jūs to net nežinosite, jei nenaudosite tam tikrų įrankių (tačiau apie tai vėliau). Dar viena rizika šaltų laiškų rašymui, kad adresatas atsidarys jūsų atsiųstą laišką, tačiau perskaitys visiškai ne ta intonacija, kuria rašėte jūs, todėl įsisavins ne tai, ką jūs norėjote jam pasakyti, ir galų gale, vistiek jums neatsakys.

Tačiau, nors sėkmė čia ir vaidina labai didelį vaidmenį, yra tam tikri metodai, padidinantys jūsų šansus sulaukti feedback’o arba bent “apšildyti” lead’ą.

Kalbėkite apie juos

Kad ir kaip mėgstame kalbėti apie save, to reikėtų vengti.

Žinoma, visi mes norime pasigirti savo profesionalumu, kompanijos apdovanojimais bei kokybiškomis paslaugomis, tačiau tokio turinio laiškas alsuotų tik “didžiuoju aš”. Prisiminkite, kad kiekvienam esame svarbiausi mes patys, todėl klausant ar juo labiau skaitant apie kitus, mums greitai pasidaro labai nuobodu. Būtent tam, kad atkreipti ir išlaikyti dėmesį asmens, kuriam rašote, turėtumėte rašyti apie jį. Parodykite jam, kad jūs žinote apie jį ir jo veiklą, įtraukite jį į komunikaciją. Tai galėtų būti kažkas panašaus į tai: “Perskaičiau straipsnį apie jūsų įmonę ir jūsų siekį apimti 90% Lietuvos rinkos. Papasakokite apie…”.

Kaip geriau nerašyti:

šaltai laiškai. cold emailing

 

Kalbėkite trumpai ir aiškiai

Laišką turėtumėte parašyti dviem- trim sakiniais. Taupykite asmens, kuriam rašote, laiką ir nesistenkite išeikvoti krūvos jo gyvenimo valandų.

Turėkite omeny, kad šalti laiškai, kaip ir šalti skambučiai, yra tik pardavimo proceso dalis, todėl nesistenkite pradiniame etape pasiekti neįkandamų dalykų. Visuomet eikite nuosekliai ir kartu reikiama kryptimi kreipkite asmenį, su kuriuo komunikuojate.

Ieškokite sąlyčio taškų

Bandykite surasti bendrų sąlyčio taškų su adresatu. Gal turite bendrų interesų, mokėtės viename universitete arba turite bendrų pažįstamų (pvz. Linkedin kontaktuose). Gal būt tai ir nebus raktas į adresato širdį, tačiau tikrai padidins tikimybę bent jau laiško atidarymui.

Kalbant apie Linkedin šaltus laiškus, išanalizuokite, ar turite bendrų kontaktų su asmeniu, su kuriuo norite susisiekti. Radus, kad bendrų pažįstamų yra, galima jų prašyti jus supažindinti (Linkedin platformoje). Arba laiške paminėti bendrą pažįstamą- tokiu būdu taip pat turėsite daugiau šansų, kad į laišką bus atsakyta.

Nerašykite ilgų “Subject”

MailChimp dalinosi statistika, kas padaro laiškus patrauklesniais ir padidina jų perskaitymo tikimybę. Vienas iš faktų: laiško pavadinimas turi būti tikslus, aiškus, ne ilgesnis nei 50 simbolių (ir tai jau ganėtinai ilgas pavadinimas).  Pavadinimas labai stipriai įtakoja ar laiškas bus perskaitytas, tačiau nerekomenduojama naudoti apgavysčių ir siunčiant vieno turinio laišką, pavadinime nurodyti visiškai nieko bendro neturintį pavadinimą, pvz: “Užsakymas”, „Nauji gaminiai. 25% nuolaida tik jums ir tik dabar…“ ar pan.

Keli neefektyvių pavadinimų pavyzdžiai:

Šalti laiškai. Cold emailing
Venkite vaizdų

Šiek tiek vaizdų nepamaišo, jei kalbama apie Jūsų nuotrauką prie parašo, arba socialinių tinklų piktogramas. Tačiau kitokių paveikslėlių, screenshot’ų, didelių ir ryškių Call To Action mygtukų į laiško turinį dėti nereikėtų. Ryškių vaizdų perkrautas laiškas bus panašesnis į reklaminę skrajutę ar banerį, nei į personalizuotą laišką. Toks laiškas gavėją gali iš karto atstumti ir jis nesigilins į turinio esmę, o greičiausia, kas gali nutikti- laiškas iš karto nueis į spam dėžutę ir tikrai nebus pastebėtas.

 Nesistenkite parduoti

Nesistenkite parduoti savęs ir savo paslaugų pirmo kontakto metu. Šaltų laiškų siuntimas bus neefektyvus, o jūsų kontaktas bus sudegintas, jei gavėjas iš karto pajus stiprų spaudimą dėl bendradarbiavimo ar jūsų paslaugų pardavimo. Tai turėtų būti pažintinis laiškas, vedantis į sekantį etapą- skambutį. Pokalbio telefonu metu žymiai lengviau iškomunikuoti, kokiu tikslu jūs norite bendrauti bei lengviau sušvelninti pašnekovo pasipriešinimus.

Naudokite Call To Action

Kaip jau aptarėme anksčiau, vienas nerekomenduotinų veiksmų, tai šaltame laiške įterpti ryškų Call To Action mygtuką. Tačiau laiško pabaigoje būtina parašyti tolimesnius veiksmus laiško gavėjui, ko jūs iš jo tikitės. Pvz.: “Parašykite man savo telefono numerį, kad galėtumėme apie tai pasikalbėti telefonu” arba “kokiu telefono numeriu jums paskambinti?”, “… Kokiu tel. numeriu paskambinus galime tai aptarti?

Neefektyvūs tekstai, kuriais užbaigiami laiškai:

Kviečiu kreiptis bet kuriuo Jums patogiu metu dėl papildomos informacijos…” arba “Jau ilgą laiką savo klientams siūlome žemiausias kainas Lietuvoje. Lauksiu Jūsų sprendimo.”, “Susidomėjus, susisiekite su manimi.

Nenurodant tikslaus sekančio veiksmo ir pateikiant tik abstrakcijas, respondento sprendimo susisiekti su jumis galima nesulaukti visą amžinybę.

Nesiųskite krūvos attachment’ų

Šaltų laiškų siuntimui, rekomenduojama nepriseginėti krūvos skaidrių su prisistatymais apie jus, kainomis ir prekių katalogais.

Visų pirma, kol jūsų kontaktas nėra pakankamai “apšildytas”, greičiausiai jam prisegta informacija nebus aktuali.

Antra, prisiminkite, jei asmuo ir paprašė jūsų atsiųsti pasiūlymą el. paštu, tai 92% yra tik mandagus būdas atsikratyti jūsų (ypač, jei laiške nurodote, kad susidomėjus pasiūlymu jie susisiektų patys).

šalti laiškai. Cold emailing

 

Nesistenkite pirmojo kontakto metu parduoti. Šalti laiškai, kaip ir šalti skambučiai (nekalbant apie telemarketingą), yra tik vienas iš etapų einant pardavimo link. Bendrauti reikia kryptingai ir nuosekliai, atvedant pašnekovą iki jums reikiamo rezultato. 

Šaltus laiškus rašykite su tikslu užmegzti ryšį su asmeniu, gauti telefono numerį tolimesniam komunikavimui, susitikti ir pasikalbėti akis į akį. Šalti laiškai yra puikus būdas pralaužti ledus ir palengvinti tolimesnius veiksmus siekiant leads’us paversti jūsų klientais.

Komentarai